stephanie-in-nieuw-zeeland.reismee.nl

De eerste week

Hallo allemaal,

Ben ik weer na een hefig weekend.

Deze week was lekker rustig. Onehunga (het district waar ik woon) verkend, geshopt en met een huisgenootje op zoek gegaan naar de europeese winkel in Auckland. Niet heel veel boeiends gedaan.

Vrijdag avond alleen thuis geweest omdat al mijn huisgenootjes een eigen trip gepland hadden en ik kon niet mee, want ik had al een trip gepland voor zaterdag en zondag. Een raftingtrip naar Rotorau om precies te zijn. 's avondsal mijn spullen ingepakt, want ik zou zondag van kamer ruilen, want de kamer waar ik in sliep is eigenlijk al bewoond door eimand die aan het reizen is.

Zaterdag ochtend om 7 uur mijn bed uit. Nog even gekeken of ik alles had voor het weekend (dat was natuurlijk niet het geval, want ik was mijn zonnebril vergeten) en vervolgens op naar de trein en door naar de opstapplaats voor een super weekend.

Na 2 uur in de bus even gestopt voor een hapje en een plaspauze en vervolgens nog een uur door. Een super leuk spel gedaan: Speed daten in de bus. Als de muziek wiselt van nummer moeten de mensen aan het gangpad doorschuiven naar de volgende stoel. Op die manier ontmoet je neiuwe mensen en weet je een beetje wie er mee zijn met de reis. Tijdens het speed daten ook een aantel heel gezellige mensen ontmoet waar de rest van het weekend mee opgetrokken ben.

Na ruim 3 uur bussen kwamen we aan bij de plak waar we onze uitleg kregen voor het raften. Vervolgens in ons charmante pakje (prachtige helm, zwemvest en super hippe surfschoenen die veel te strak om mijn enkels zaten) in de bus op naar de rivier. Daar aangekomen met ze achten in een raft de rivier af. Ik zat achterin en was 2 keer 'vrijwilliger' om voorin te gaan zitten. Een keer met mijn benen over de rand een stroomversnelling af en een keer voor in zitten en dan tegen een stroomversnelling in sturen. Dat laatste zorgt voor een prima douch. Ook nog een stukje zwemmend door de rivier gegaan en vervolgens de laatste van 3 watervallen algegaan. Hij was, van top tot het diepste punt dat de boot gaat, 7 meter hoog. Super leuk om te doen en heerlijk verfrissend.

Na het raften naar het hostel gebracht. Daar hadden we gedeelde kamers. Ik zal op een kamer van 8 met 7 meiden en 1 jongen (Varoa, hij is echt hilarisch, extreem gay en super aardig) De andere 6 meiden zijn ook super aardig en we gaan zeker nog meer trips samen ondernemen.

In het hostel was ook een zwembad. Hier hadden we een poolparty en extreem gelachen om een stel Australiërs die er waren. Tot een uur of 8 in het zwembad gehangen en vervolgens voorbeid voor het uitgaan. Eerst een preparty op onze kamer gehouden en vervolgens naar de bar ernaast en daar gedanst. Veel lol gehad met alle Hollanders. Dafne, een meisje dat ik al op het vliegveld had ontmoet, meerdere malen gered van een van de jongens die haar maar bleef claimen en veel lol gehad met een aantal van de jongens van de groep. Waarvan er 1 zijn stem kwijt was, wat hilarisch was aangezien hij in een luidruchtige club niet echt verstaanbaar was.

De volgende ochtend om 9 uur ontbijt en vervolgens door naar Whakarewarewa, een maori dorp dat gebouwd is op een gebied vol met geisers. Daar een rondleiding gehad en een ceremonie bijgewoond. Vervolgens veroverd door een paar kittens die heel schattig aan het spelen waren en door naar de volgende activiteit.

Het volgende was luge. Op een plat karretje een berg af racen. Super leuk en de 2 keer die bij de trip zaten waren niet genoeg. Dus met de vieren (Merel, Suus, Joost en ik) nog een keer naar beneden gegaan. We moesten om 3 uur terug zijn bij de bus, dit hadden we makkelijk gered. Maar toen we beneden waren besloten ze dat de lift tijdelijk buiten gebruik was. Dus een kwartier staan wachten tot we eindelijk naar boven konden, maar ons in de tussentijd prima vermaakt.

En dus op naar de bus voor de volgende stop. Na een busreid van 5 minuten waren we bij een baar waar je kan zorben. Zorben is super cool. Je hebt een enorme opblaas bal, in die bal zit een kleinere bal en er is een opening om in die bal te komen. Dan hozen ze een plons water in de binnenbal en vervolgens kruip je erin. Dan ga je staan en wacht je op het teken. Als je dat krijgt ga je rennen en dat probeer je vol te houden, maar na een paar meter val je om en rol je ongecontroleerd naar beneden de heuvel af. (je gaat door een gleuf, dus echt ongecontroleerd is het ook weer niet) Ik ben samen met Merel in een bal gegaan en het was echt super leuk om te doen.

Toen iedereen die wilde geweest was moesten we allemaal op de baan gaan liggen en rolde er iemand in een bal over ons heen. Eenmaal klaar sprinte iedereen naar beneden om als eeste in de warme jacuzzi te zitten. Ik was er een was, maar dat was niet zonder kleerscheuren. Ik liep te snel, miste de bocht en eindigde op een knie in het gras. Maar ik zat wel in de warme jacuzzi. De rest van de dag kon ik amper lopen, maar het was het waard.

Uiteindelijk was ik pas om 9 uur thuis, want ik had de trein op 2 minuten gemist. Eenmaal thuis eerst alle spullen naar mijn nieuwe kamer verhuisd en vervolgens lekker mijn bed ingedoken, want vandaag was mijn eerste dat training bij Spectrum Care. Uitleg gehad over de organisatie en over hoe zij in 1994 zijn gestart. Hier in Nieuw-Zeeland was het tot die tijd namelijk nog heel gewoon om gehandicapte kinderen in een tehuis te stoppen en heel slecht te behandelen. Vanuit daar zijn ze uitgegroeid tot een van de best functionerende bedrijven van Nieuw-Zeeland.

Morgen weer een dag vol informatie en de rest van de week ook nog traning. Ik heb er super veel zin in en ben heel benieuwd hoe alles gaat lopen. Ik heb al wel te horen gekregen dat er op TwinVines, de locatie waar ik ga werken, een jongen is die obsesief is naar vrouwen met blond haar en dat hij het helemaal leuk vind als ze een bril hebben. Ik ben dus de sjaak. Maar ze hebben al gezegd dat ze me gaan helpen om gelijk goed mijn grenzen aan te geven, dus dat komt helemaal goed.

Volgende week weer een update over wat ik allemaal beleef. Tot dan.

Stephanie

Reacties

Reacties

Nico en yvonne

Wow steef,wat heb jij al een leuke dingen gedaan
Geniet ervan!

opa en oma

Hoi stephanie lukt allemaal een beetje bij jou.
Wij hebben hier een rare tijd, alles is zo rommelig
Nu weer de spanning dat jou ouders weggaan vandaag
Lukt je werk een beetje? Ja he
Doei opa en oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!