stephanie-in-nieuw-zeeland.reismee.nl

Alweer drie weken weg

Hallo allemaal,

Het is weer twee weken geleden, maar een week gehad waarin ik niet zo veel heb beleefd en een week vol avontuur.

Vorige week had ik de training bij Spectrum Care, mijn stageorganisatie. Hier heb ik vanalles geleerd over de organisatie en over methoden die ze gebruiken. De theorie die we kregen was voor mij niet nieuw, maar dat komt omdat de training ontworpen is voor mensen die nieuw zijn in het werkveld en geen specifieke zorgopleiding hebben gedaan.

Ook EHBO gehad. Vond het verschrikkelijk. Ze doen de dingen hier wel volgens de europeese richtlijnen, maar het is grotendeels anders. Niet goed voor je zelfvertrouwen om zo'n cursus te volgen.

Het weekend was een stuk beter. Op vrijdag avond uit geweest met een aantal hollanders en Sofie en Varoa (de eerste is een huisgenoot en de tweede is een jongen die hier ook stage loopt en van Tahiti komt) Was super gezellig en Sofie en ik zijn blijven slapen bij Dafne (een van de Nederlandse meiden). De volgende ochtend terug naar Onehunga en mijn eerste schoonmaak dienst gehad. Zaterdag verder niet veel gedaan.

Zondag hadden we de city tour, nouja city tour het was meer bezoek twee parken en een heuvel. Toch was het wel super gezellig. Schouders wat verbrand, maar gelukkig niet zo erg. De heuvel die we bezochten was eigenlijk een fort en was daarom erg stijl. Omhoog en omlaag lopen op je slippers is niet echt een super idee. Op blote voeten trouwens ook niet. Maar toch boven gekomen en ook weer omlaag. Al is mijn broek niet meer de kleur die hij hoort te zijn.

Op maandag het laatste gedeelte van de training gehad en daarna opgehaald om naar Valhalla. Een huis van de Deense gemeenschap waar Mia lid van is. Daar een gezellige middag en avond gehad met een BBQ en veel meidengeklets. Iedereen had een presentatie voorbereid over hun stage en ik (omdat ik nog niet begonnen ben) een activiteit. Helaas hadden we voor mijn activiteit te weinig tijd dus die doen we volgende week vrijdag. We hadden tijd tekort omdat we 's ochtends naar het strand waren geweest en daar heerlijk hadden gezwommen. We hebben geprobeerd om het eiland te bereiken, maar de rotsen waren te scherp. En met het terug zwemmen was de stroming erg sterk dus terug zwemmen was niet mogelijk. We moesten er bij de rotsen uit. Dat is nog een hele uitdaging met golven en scherpe rotsen. Met een paar schrammen en gaatjes in onze voeten hebben we het toch gehaald. Terug bij het huis bleek ik vergeten mijn rug in te smeren. Ik had mijn schouders wel gedaan, maar de rest niet. Best stevig verbrand, voel het nu (vrijdag) nog. Maar dat gaat wel weer over.

's Avonds geraced naar de camping waar we hadden geboekt. We waren ervan uit gegaan dat het een uur rijden was, maar het bleek twee uur te zijn en de receptie sloot om 9 uur. Als we er niet voor die tijd waren hadden we geen slaapplek. Gelukkig hebben we het gehaald en hadden we een mooie ruime plek voor onze tenten.

De volgende ochtend alles weer ingepakt en om 10 uur vertrokken richting de waterval van Whangarei. Dat was trouwens ook het plaatjes waar we sliepen. Bij de waterval foto's gemaakt en gezwommen. Was koud water, maar wel super leuk om onder de waterval te zwemmen. Foto's van het zwemmen volgen later, want die zijn gemaakt door de andere meiden die nog een dag langer weg bleven.

Van de waterval door naar Paihia, een plaatjes op zo'n 2 uur rijden. Daar op zoek gegaan naar een camping en een super goedkope gevonden. Voor 12 dollar (8 euro) daar geslapen met prima toiletgebouw bijna naast de tent. En ook nog op maar 5 minuten lopen van het strand. 's Avonds uit geweest naar de bar een paar deuren verderop. Daar was het karaoke avond en dus hebben we met ze allen de bar onveilig gemaakt. Was super leuk, maar ze waren blij toen we klaar waren met zingen. Daar aan de praat geraakt met een jongen die zelf origineel kiwi is, maar zijn grootouders komen uit Nederland. Was erg gezellig die avond.

Donderdag een lekker rustig dagje gehad. De rest ging varen op een zeiljacht, maar omdat ik naar huis ging met twee andere meiden ging ik niet mee. 's ochtends bleek een van de andere meiden ook naar huis te willen en dus bleven we de hele dag. 's ochtends was het bewolkt en hebben we in een cafetje aan het water wat gedronken en lekker rustig aan gedaan. 's Middags werd het weer beter en hebben we op het strand gelegen. Daar kwamen we Laura (huisgenoot die nu reist en volgende week naar huis gaat) en haar vriendje tegen. Gezellig met hen gekletst en een kleurtje gekregen. Ik ben niet veel bruiner geworden want ik wilde mijn kleren niet uit doen om te voorkomen dat mijn rug nog verder verbrandde. Ook nog een stuk langs het strand gelopen en schelpen verzameld. Was een prima dagje, lekker rustig.

Aan het eind van de middag richting huis gegaan. De tomtom zei dat het ons twee uur zou kosten om thuis te komen. Maar: Vertrouw een NZ-tomtom nooit!! Op veel wegen mag je namelijk 100 of 80 rijden, maar ze vergeten te berekenen dat je de helft van de tijd niet harder dan 60 gaat omdat de wegen enorm veel slingers maken.

Het duurde dus wat langer dan verwacht. Mede dankzij een nogal aparte opstopping: We kwamen terecht achter een kudde koeien. We hebben er 20 minuten achter gereden, tot de bestuurder van de auto voor ons stopte en zei dat we er rustig tussendoor moesten rijden. Dat was nog een hele klus, want de koeien snapten niet dat ze aan de kant moesten gaan. Maar we hebben het gehaald en het was weer eens wat anders dan gewoon rechtdoor rijden op de snelweg.

Vanmorgen (vrijdag) een beetje uitgeslapen en vervolgens een verslag getypt voor school en boodschappen gedaan. Vandaag ws weer een rustige dag. Morgen met een hele groep hollanders (en Varoa en een frans meisje) naar Coromandel. Daar verschillende dingen bekijken en zondag weer terug. Maandag mijn eerste stagedag en ik heb er super veel zin in!!!

Nou dat was het dan wel weer. Ik probeer volgende week weer te schrijven, maar het kan ook de week erna zijn. Jullie zien het vanzelf weer verschijnen.

Doegg,

Stephanie

PS. De muggen vinden me weer erg lief. Onze haat-liefde verhouding gaat vrolijk verder. Tijdens het kamperen hebben ze mijn voeten zo te pakken gehad en ik er gek van werd. Een muggenbult was zelfs zo erg dat het een ei onder mijn voet vormde. Wilde er vandaag voor naar de dokter, maar hij is gekrompen dus dat heb ik nog maar uitgesteld. Ik moet snel iets met deet aanschaffen want ze hebben me gevonden.

Reacties

Reacties

mamma

He, leuk om weer te lezen wat je allemaal beleef.
Wij worden steeds nieuwgieriger, nog 14 dagen.

sebas

dus jij als "boerin" niet eens de koeien gelokt en aan de kant gezet, valt me een beetje tegen steef

Yvonne

Ha Steef,leuk om je belevenissen weer te lezen????
Succes volgende week

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!